Gdańsk wybiera Personal PR do obsługi mediów społecznościowych
Od lutego 2016 r. Gdańsk rozpoczyna współpracę w zakresie obsługi w mediach społecznościowych z Agencją Personal PR. Agencji powierzono do realizacji całość zadań związanych z obsługą social media, t.j. administrowanie miejskimi kanałami na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Google+, Pintereście oraz Spotify.
Gdańsk zaistniał w SoMe jako jedno z pierwszych polskich miast pod koniec roku 2009. Pierwotnie obsługiwany był przez pracowników Biura Promocji.
Gdańskie media społecznościowe doceniane są przez branżę internetową. Regularnie zajmują czołowe miejsca w comiesięcznych rankingach SoTrender, zostały wyróżnione nagrodą Kryształy PRu, dostrzeżone także przez Nowy Marketing oraz Wirtualne Media. Dla dopełnienia działań pozycjonujących Gdańsk jako lidera wizerunkowych działań związanych z nowymi mediami warto przypomnieć, że Miasto jest organizatorem konferencji Blog Forum Gdańsk oraz partnerem takich wydarzeń jak InfoShare czy Social Media Convent.
- Bardzo cieszymy się z wyniku postępowania. Jako agencja wywodząca się z Gdańska, cały czas śledziłyśmy miejskie kanały społecznościowe i od dawna już miałyśmy koncepcję, w którym kierunku po latach profile powinny się zmieniać - mówi Karolina Janik, CEO Personal PR. - Teraz bardzo powoli - w ścisłej współpracy z Gdańskiem, zaczniemy wprowadzać te zmiany. Co ważne, przed zaproponowaniem koncepcji, przeprowadziłyśmy badanie opinii wśród mieszkańców, którzy nasze spostrzeżenia potwierdzali, stąd liczymy, że zmiany przypadną do gustu najważniejszym osobom w tym projekcie - użytkownikom mediów społecznościowych Gdańska.
Agencja Personal PR jest agencją full-service działającą na rynku od ponad 8 lat. Wśród klientów agencji są m. in.: Grupa LOTOS, Grupa GPEC, Stadion Energa Gdańsk, Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości (Inkubator STARTER), Miasto Gdynia, Centrum Hewelianum, FRoSTA, Grupa Energa, czy Ecco. Zespół Personal PR jest pomysłodawcą i organizatorem uznanej w Polsce konferencji social media - Social Media Convent. Jest partnerem wyłącznego przedstawiciela Twittera w Polsce - firmy 140 Media Agency, Agencja należy do Pracodawców Pomorza; realizuje program PR Exchange - integrujący agencje PR o podobnym profilu z różnych krajów świata.
Personal PR wyłoniono w drodze postępowania konkursowego w trybie zapytania ofertowego. Pod ocenę brano analizę dotychczasowych działań Gdańska w mediach społecznościowych, kreatywność propozycji działań dodatkowych, dotychczasowe doświadczenie i cenę.